Veelgestelde vragen

Algemeen

Wat zijn de openingstijden van Dumco?

Ons kantoor is geopend van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur. Tussen 12.00 en 13.00 uur hebben wij lunchpauze.

Het magazijn is geopend, maar alleen op afspraak. Maak jouw afspraak met een vertegenwoordiger of onze verkoop binnendienst.

Is het Dumco magazijn geopend?

Het magazijn is geopend, maar alleen op afspraak. Maak jouw afspraak met een vertegenwoordiger of onze verkoop binnendienst.

Hoe kan ik het beste contact opnemen met Dumco?

Via je eigen productadviseur.
Per telefoon +31(0)416 66 99 77 van 08.30 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur.
Per e-mail via verkoop@dumco.nl.
Chat via onze website www.dumco.nl.
Via WhatsApp +31 (0)6 25 56 32 13.

Klachten

Hoe kan ik een klacht indienen?

Via je eigen productadviseur.
Per telefoon +31(0)416 66 99 77.
Per e-mail verkoop@dumco.nl.
Chat via onze website www.dumco.nl.
Via WhatsApp +31 (0)6 25 56 32 13.

Hoe gaat Dumco met klachten om?

Iedere klacht wordt individueel en in goed overleg afgehandeld, we hebben hier geen vaste richtlijnen voor. Schroom niet om contact met ons op te nemen, alles is bespreekbaar.

Webshop

Hoe maak ik een account aan?

Meld je aan als nieuwe klant via deze link https://dumco.nl/inschrijven/registreren/.
Vervolgens ontvang je van ons jouw inloggegevens en kun je gebruikmaken van onze webshop.

Ik ben naar iets op zoek, maar kan het niet vinden? Wat nu?

Heb je in onze webshop gezocht naar een bepaald artikel, maar kun je het niet vinden? We doen ons best om ieder product passende synoniemen mee te geven om de zoekresultaten te vergroten en verbeteren. Neem gerust contact met ons op als je een artikel in eerste instantie niet kunt vinden, we kijken graag met je mee.

Help, ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Vraag een nieuw wachtwoord aan via deze link https://shop.app4sales.net/dumco/forgotPassword.html.
Je ontvangt deze vervolgens per mail en je kunt direct weer inloggen.

Ik wil mijn accountgegevens wijzigen.

Het is niet mogelijk om online je gegevens te wijzigen. Wijzigingen kun je doorgeven per mail: verkoop@dumco.nl of telefonisch +31(0)416 66 99 77.

Hoe gaan jullie om met mijn persoonsgegevens?

Lees het in onze privacyverklaring https://dumco.nl/privacyverklaring/.

Bestelling

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Via onze webshop https://dumco.nl/.
Via je eigen productadviseur.
Per telefoon +31(0)416 66 99 77.
Per e-mail verkoop@dumco.nl.

Als je een bestelling plaatst via onze webshop ontvang je standaard 2% korting, dat is toch mooi meegenomen!

We hebben ook de mogelijkheid jouw bestelling te uploaden via een Excel bestand. Ga hiervoor naar jouw account en klik op importeren/exporteren.
Is dit nieuw voor jou? Schroom niet om contact op te nemen, we helpen je graag!

Kan ik mijn bestelling wijzigen/annuleren?

Dat kan telefonisch tot 14.00 uur op dezelfde dag dat je jouw bestelling geplaatst hebt.

Kan ik mijn bestelling ophalen in Sprang-Capelle?

Natuurlijk, meld dit bij het plaatsen van je bestelling en wij zorgen dat het voor je klaar staat bij de receptie. Ons kantoor is geopend van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur.

Retourneren

Kan ik mijn bestelling retour zenden?

Ja, dat kan in overleg en op kosten van Dumco.

Stuur een e-mail naar verkoop@dumco.nl met daarin de melding dat er een retourzending klaar staat. Wij melden vervolgens de afhaalopdracht aan bij DHL met een afgesproken afhaaldatum in overleg.
Je ontvangt een creditnota zodra de retourzending bij ons in het magazijn verwerkt is.

Wil je het liever afgeven bij een andere vervoerder? Geen probleem, maar dan is de retourzending voor eigen rekening.

Voor de voorwaarden van retourneren verwijzen we je graag naar onze algemene voorwaarden, artikel 10.

Wanneer kan ik de creditnota verwachten?

Je ontvangt een creditnota zodra de retourzending bij ons in het magazijn verwerkt is.

Bezorging

Wie komt mijn pakket bezorgen?

We verzenden onze pakketten met DHL.

Brievenbuspost verzenden we met PostNL.

Wanneer kan ik mijn pakket verwachten?

Bij Dumco worden goederen die voor 14.00 uur besteld zijn dezelfde dag nog verzonden, met uitzondering voor bepaalde goederen die door onze productieafdeling gemaakt worden. DHL garandeert een levering binnen 24 uur m.u.v. het weekend- en feestdagen.

Is het mogelijk een afleverdatum aan te geven?

Natuurlijk! Geef dit aan bij het plaatsen van je bestelling en we verzenden je bestelling een werkdag voordat je het pakket wenst te ontvangen.

Wat zijn de verzendkosten?

Standaard pakketzending kost € 9,75 excl. btw.
Palletprijs is op calculatie.
Het franco bedrag verschilt per branche en land, neem hiervoor contact met ons op.

Kan ik mijn bestelling volgen via Track & Trace?

Jazeker, je ontvangt een Track & Trace code via Sendcloud zodra je bestelling is overgedragen aan de vervoerder.

Kan ik mijn afleveradres wijzigen?

Dit kan telefonisch tot 14.00 uur op dezelfde dag dat je jouw bestelling geplaatst hebt.

Wat gebeurt er als ik niet aanwezig ben tijdens de bezorging?

DHL zal proberen je bestelling bij de buren af te leveren. Als dit niet mogelijk is, zullen ze het de volgende werkdag nogmaals aanbieden. Indien het meerdere keren niet lukt het pakket af te leveren, nemen ze het pakket mee naar een afhaalpunt. Je ontvangt in beide gevallen een bericht waar je pakket is en wanneer je het af kunt halen.

Facturen

Hoe ontvang ik de factuur van mijn bestelling?

Je ontvangt de factuur standaard per mail. Mocht je de facturen liever per post ontvangen, dat kan tegen betaling van €4,95 administratiekosten. Je kunt jouw facturen ook altijd inzien via de webshop in je account omgeving.

Wat zijn de betalingscondities?

Standaard is bij betaling binnen 14 dagen 2% betalingskorting of netto binnen 30 dagen.