Over Dumco

Dumco is een gezellig en georganiseerd familiebedrijf. Maar vooral een ambitieus bedrijf die constant inspeelt op de veranderende markt. We denken doelgroepgericht, stoppen veel energie in vragen en behoeften vanuit de markt en dragen oplossingen aan. Eigenlijk proberen we zelfs behoeften voor te zijn. Het leidt tot veel enthousiasme binnen ons bedrijf wanneer we steeds meer doelgroepen weten te helpen. Dit doen meer bedrijven, dat klopt. Maar wij gaan nóg een stapje verder. Wij trekken het ons echt aan wanneer een klant ‘zoekende’ is naar een oplossing voor zijn cliënten. Wij laten zo’n vraagstuk niet rusten, totdat wij een oplossing gevonden hebben.

Maak kennis met de diverse afdelingen

Verkoop binnendienst

De telefoon wordt opgenomen door een van onze zes verkoopmedewerkers. Gianne, Ferrie en Linda staan onze podologen en podotherapeuten te woord. Tamara, Evelien en Marco hebben kennis van de producten voor schoenmakers, orthopeden en de industrie. Deze afdeling maakt offertes en behandelt kortgezegd alle orders. Indien nodig wordt u gekoppeld aan een geschikte vertegenwoordiger. Zodra deze is geïnformeerd, volgt een afspraak in uw praktijk of winkel. Via onze app zal de vertegenwoordiger ter plekke uw order plaatsen. Orders komen hier ook telefonisch, via e-mail of via de webshop binnen. Uw en alle andere bestellingen worden opgepikt door ons magazijn of de afdeling productie. Elke ochtend tot 12 uur is overigens ons magazijn open voor de verkoop van kleine materialen zoals schoensmeer, veters of lijm.

Buitendienst

Nadat u contact met ons heeft opgenomen, en onze verkoop binnendienst uw gegevens heeft verwerkt, zult u al snel gebeld worden door een van de zes verkoopmedewerkers van de buitendienst. Onze vertegenwoordigers werken door heel het land en zodoende is er altijd iemand bij u in de buurt. Wat volgt is een afspraak om nader kennis te kunnen maken met u en uw bedrijf. Zo begrijpen wij vanaf de start uw vragen en die van uw klanten en kunnen wij u zeer gericht van dienst zijn. Vanaf het eerste moment heeft en houdt u een eigen contactpersoon waar u altijd terecht kunt. Onze vertegenwoordigers zijn in staat om vanaf uw werkplek direct uw bestelling in gang te zetten bij ons magazijn of onze productie. Dit levert gemak, helderheid en snelheid op.

Mag het ietsje meer zijn?

Soms neemt een klantvraag binnen ons bedrijf een andere afslag. Iedere klant en iedere order vinden wij bijzonder. En elke order krijgt daarom evenveel aandacht van ons. Maar het komt voor dat een klantvraag wat extra tijd en aandacht vereist. Dit vinden wij niet erg, integendeel. We zien elke vraag of probleem juist als een uitdaging. Iedere klant heeft eigen wensen die komen vanuit de markt of van een bestaande of nieuwe klantgroep. Het is aan ons om deze vragen tegen het licht te houden. Directeur eigenaar Jan bekijkt in zo’n geval de mogelijkheden en vertaalt deze naar productie. Een idee moet natuurlijk wel haalbaar zijn. Is het product bijvoorbeeld technisch haalbaar. Wordt het betaalbaar? Zodra we met de klant kansen zien, volgt een fase van monsters maken. Uiteindelijk kan een idee resulteren in een waardevol product. Een goed voorbeeld hiervan is de voor de orthopedie ontwikkelde thermo-plastische binnenzool: een complete binnenzool waarmee een schoenmaker sneller zijn schoen kan maken. We gaan ook op zoek naar kansen. Voor bijvoorbeeld speciale, gecertificeerde inlegzolen voor veiligheidsschoenen met onze Secosole. Elke vraag en ieder probleem is voor Dumco een uitdaging. En dat we díe uitdagingen met twee handen aanpakken, dat is ons bestaansrecht.

Magazijn

Ons magazijn pakt uw bestelling op. Negen medewerkers hanteren hier een strakke organisatie. Eén team van mensen die heel goed op elkaar afgestemd zijn en elkaar ondersteunen waar nodig. Alles gaat op snelheid en men weet wanneer een tandje bijgezet moet worden.

Omdat u nog tot in de middag kunt bestellen, en wij nog de volgende dag leveren, is het een race tegen de klok. Om onzorgvuldigheden uit te sluiten wordt iedere bestelling gecheckt en elke zending gecontroleerd. Misschien moet uw bestelling deels naar de productie-afdeling. Om te stansen bijvoorbeeld. Dan worden de juiste materialen hier gepakt en naar de collega’s van productie gebracht.

Dagelijks worden zo tussen de 40 en de 75 zendingen verwerkt. Een zending varieert van één inlegzool tot een zending van bijvoorbeeld meerdere dozen. Wordt het meer, dan gaat het op een pallet. Uw pakbon gaat naar de administratie. Om 17.15 uur staat de vervoerder voor de deur om de orders op te halen. Het sluitstuk van de dag.

Productie

Wat gebeurt er in onze productiehal? Stansen van hakverhogingen, hakken, zolen, materiaal op dikte maken, leerdekjes maken, blokken maken voor de vervaardiging van inlegzolen, stempelen en schalmen. Onze mensen en machines draaien hier op volle toeren.

Deze afdeling ontvangt -net als het magazijn- orders via de verkoop binnendienst of van het magazijn, wanneer deels productiewerk nodig is. Uw order wordt verwerkt in een weekplanning die chef Ton maakt. Gedurende de week loopt de druk op, door kleine orders die er tussendoor bijkomen of spoedorders. De levertijd voor blokken is drie weken, voor splitorders is dat een tot twee weken en stansorders verwerken we binnen drie dagen. Ton is ook verantwoordelijk voor de voorraad. Uw vertegenwoordiger kan bij hem naar producten, mogelijkheden of levertijd informeren. Kwaliteitscontrole is een belangrijk aspect bij uw bestelling. De materialen van de leveranciers worden altijd gecheckt op hardheid en kwaliteit. Het transport wordt ook hier geregeld. Als laatste stap, gaat uw pakbon naar onze administratie.

Administratie

Uw pakbon wordt hier omgezet in een factuur. Rolinka is verantwoordelijk voor de debiteuren en Leanne voor de crediteuren van Dumco. En Marjolein ondersteunt waar nodig. Samen dragen ze zorg voor u en ongeveer vijfduizend andere klanten en zo’n tweehonderd toeleveranciers. Ze zijn bekend met alle producten en leveranciers. In Nederland, maar ook uit Italië, Duitsland, Spanje, België of Frankrijk. Ook alle personeelszaken worden hier opgevangen en een stukje office management.

Inkoop

We willen u zo snel mogelijk helpen. Daarom zorgt Christian dat onze voorraad op peil blijft. Daarvoor heeft hij volledig inzicht in de voorraad in het magazijn. En hij is op de hoogte van levertijden en andere factoren om het juiste moment van inkopen te bepalen. Onze productiechef plaatst ook hier zijn bestellingen. Omdat Christian op de hoogte is van levertijden, nieuwe artikelen en prijzen, kunnen we u altijd de juiste informatie geven. Als de prijzen van een leverancier te hoog worden, wordt vergeleken met andere leveranciers. Ook bezoekt Christian beurzen om nieuwe ideeën en inspiratie op te doen. Marjolein behandelt de ingekomen facturen van de toeleveranciers en draagt zorg voor de ‘kantoorvoorraad’. Zonder goede koffie zijn we natuurlijk nergens.

Marketing

Hoe heeft u ons ooit gevonden? Dat zal op een beurs geweest zijn, via collega’s in het werkveld, in een vakblad of u vond ons online, via dumco.nl. Al onze uitingen: de website, webshop, brochures, advertenties, posters en verpakkingen worden bedacht en gemaakt door Jurgen. Maar ook evenementen, zoals beurzen of goede doelen-acties zijn onderdeel van onze pr en marketing. Uw interesse begon met een belletje of een e-mail.